Главная » Богослужебная жизнь » Суббота, воскресенье. Неделя 2-я по Пятидесятнице

Дорогие,

приближается Неделя 2-я по Пятидесятнице,

Всех святых, в земле Русской просиявших.





Основные тексты вечернего богослужения, наше

молитвенное правило на вечер субботы 20 июня, - в

разделе «НА УТРЕНИ». 



Тексты Божественной Литургии – раздел «НА ЛИТУРГИИ».





Присоединяйтесь к нашей соборной молитве!



Неделя 2-я по Пятидесятнице, 


Всех святых, в земле Русской просиявших
. Глас 1-й. 


 



Величание Всем святым, в земле Русской просиявшим:

Ублажа́ем вас,/ чудотво́рцы на́ши сла́внии,/ зе́млю Ру́сскую доброде́тельми ва́шими озари́вшии/ и о́браз спасе́ния нам// светоявле́нно показа́вшии.


НА УТРЕНИ:

 

Церковнославянский (гражданский)

Синодальный перевод

На Бог Госпо́дь:


Тропарь воскресный, глас 1:

Ка́мени запеча́тану от иуде́й/ и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́,/ воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се,/ да́руяй ми́рови жизнь./ Сего́ ра́ди Си́лы Небе́сныя вопия́ху Ти, Жизнода́вче:/ сла́ва Воскресе́нию Твоему́, Христе́,/ сла́ва Ца́рствию Твоему́,/ сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Хотя камень был опечатан иудеями,/ и воины стерегли пречистое тело Твое,/ воскрес Ты в третий день, Спаситель,/ даруя миру жизнь./ Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни:/ «Слава воскресению Твоему, Христе;/ слава Царству Твоему;/ слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!


Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху

Тропарь русским святым, глас 8:

Я́коже плод кра́сный Твоего́ спаси́тельнаго се́яния,/ земля́ Росси́йская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це/ Це́рковь и страну́ на́шу Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Как плод прекрасный Твоего спасительного посева,/ земля Российская приносит Тебе, Господи, всех святых, в ней просиявших./ Их мольбами и ходатайством Богородицы/ Церковь и страну нашу в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

 

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен, глас тот же:


И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы/ и распя́тие претерпе́в, Благи́й,/ испрове́ргий сме́ртию смерть,/ и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог,/ не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю;/ яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве,/ приими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны,/ и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

Ради нас рожденный от Девы/ и распятие претерпевший,/ ниспровергший смертию смерть/ и явивший воскресение как Бог,/ не презри, Благой, созданных рукою Твоею;/ яви человеколюбие Твое, Милостивый,/ прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас,/ и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся.


Величание:

Велича́ем вас,/ святи́и вси, в земли́ Росси́йстей просия́вшии,/ и чтем святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас/ Христа́, Бо́га на́шего.

Величаем вас,/ все святые, в земле Российской просиявшие,/ и чтим святую память вашу,/ ибо вы молите за нас/ Христа Бога нашего.


Прокимен воскресный, глас 1:

Ны́не воскресну́, глаго́лет Госпо́дь,/ положу́ся во спасе́ние, не обиню́ся о нем.

Стих: Словеса́ Госпо́дня, словеса́ чи́ста.

Ныне восстану, говорит Господь,/ явлю в Себе спасение, ясно возвещу о нём.

Стих: Слова Господа – слова чистые.



Евангелие воскресное утреннее 2-е, от Марка, зач. 70 (Мк., 16:1–8)

Во вре́мя о́но, мину́вши суббо́те, Мари́я Магдали́на, и Мари́я Иа́ковля, и Саломи́я купи́ша арома́ты, да прише́дше пома́жут Иису́са. И зело́ зау́тра во еди́ну от суббо́т приидо́ша на гроб, возсия́вшу со́лнцу. И глаго́лаху к себе́: кто отвали́т нам ка́мень от две́рий гро́ба? [И воззре́вше ви́деша, я́ко отвале́н бе ка́мень,] бе бо ве́лий зело́. И вле́зше во гроб, ви́деша ю́ношу седя́ща в десны́х, оде́яна в оде́жду белу́, и ужасо́шася. Он же глаго́ла им: не ужаса́йтеся. Иису́са и́щете Назаряни́на распя́таго, воста́, несть зде; се, ме́сто, иде́же положи́ша Его́. Но иди́те, рцы́те ученико́м Его́ и Петро́ви, я́ко варя́ет вы в Галиле́и; та́мо Его́ ви́дите, я́коже рече́ вам. И изше́дше бежа́ша от гро́ба, имя́ше же их тре́пет и у́жас. И никому́же ничто́же ре́ша, боя́ху бо ся.

 

В те дни, по прошествии субботы Мария Магдалина и Мария Иаковлева и Саломия купили ароматы, чтобы идти помазать Иисуса. И весьма рано, в первый день недели, приходят ко гробу, при восходе солнца, и говорят между собою: кто отвалит нам камень от двери гроба? И, взглянув, видят, что камень отвален; а он был весьма велик. И, войдя во гроб, увидели юношу, сидящего на правой стороне, облеченного в белую одежду; и ужаснулись. Он же говорит им: не ужасайтесь. Иисуса ищете Назарянина, распятого; Он воскрес, Его нет здесь. Вот место, где Он был положен. Но идите, скажите ученикам Его и Петру, что Он предваряет вас в Галилее; там Его увидите, как Он сказал вам. И, выйдя, побежали от гроба; их объял трепет и ужас, и никому ничего не сказали, потому что боялись.



Канон всем святым, в земле Русской просиявшим
, глас 8:



Припев:
Вси святи́и земли́ Ру́сския, моли́те Бо́га о нас.


Пе́снь 1.

Ирмо́с: В Чермне́м фарао́на с колесни́цами погрузи́л еси́ и лю́ди Моисе́ом спа́сл еси́, пою́щия Тебе́, Го́споди, пе́снь побе́дную, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу.

Вси́ в пе́снех духо́вных воспои́м согла́сно во благоче́стии просия́вшия Боже́ственныя отцы́ на́ша, я́же изнесе́ Ру́сския земли́ вся́ко ме́сто и страна́ и я́же Це́рковь Ру́сская воспита́.

Ра́дуйтеся, святи́телие седмочи́сленнии: Васи́лие, Ефре́ме, Евге́ние, Елпи́дие, Агафодо́ре, Ефе́рие и Капи́тоне, в Херсо́не епи́скопствовавшии и зе́млю на́шу кровьми́ свои́ми освяти́вшии.

Прииди́те, мучениколю́бцы ве́рнии, пе́сньми почти́м первому́ченики ру́сския, Фео́дора и ю́наго Иоа́нна, и́долом не послужи́вшия и кро́ви своя́ за Христа́ да́вшия.

Вели́чие на́ше и похвала́ ты́ еси́, О́льго Богому́драя, тобо́ю бо свободи́хомся от бесо́вскаго прельще́ния, не преста́й и ны́не моли́ти за лю́ди, я́же Бо́гу привела́ еси́.

Ра́дуйся и весели́ся, ра́бе Христо́в, кня́же вели́кий и му́дрый Влади́мире, просвети́телю на́ш, тобо́ю бо изба́вихомся от душепа́губнаго идолослуже́ния, те́мже, ра́дуйся, вопие́м тебе́.

Сия́ет, я́ко звезда́ на небеси́, Бо́жий иера́рх Михаи́л, зе́млю Ру́сскую просвети́вый све́том позна́ния Боже́ственныя ве́ры и Влады́це приведы́й лю́ди но́вы, ба́нею креще́ния обновле́нны.

Слава: О блаже́ннии страстоте́рпцы Христо́вы, кня́зие Бори́се, Гле́бе, и И́горе, и Михаи́ле с боля́рином Фео́дором! Не забу́дите оте́чества ва́шего, гла́д и озлобле́ние отгони́те, от грехопаде́ний междоусо́бий изба́вите ны́.

И ныне, Богородичен: С чи́нми а́нгел, Влады́чице, со проро́ки, и апо́столы, и со все́ми святы́ми за ны́, гре́шныя, Бо́гу помоли́ся, Твоего́ Покро́ва пра́здник в Росси́йстей земли́ просла́вльшия.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Пропове́дует пресла́вно и па́че трубы́ вопие́т вели́кая Ла́вра Пече́рская, тобо́ю нача́ло прии́мшая, о́тче преподо́бне, Анто́ние сла́вне, все́х росси́йских мона́хов первонача́льниче.

Воспои́м све́тло мона́шескаго о́бщаго жития́ в Ру́сстей земли́ устрои́теля, блаже́ннаго Феодо́сия, с ни́м и Не́стора, достопа́мятных дея́ний списа́теля, и Али́пия, живописа́ния в Росси́и нача́льника.

Ра́й мы́сленный еси́, Пече́рская свята́я горо́, умно́жившая духо́вная древеса́, блаже́нныя отцы́, и́хже исчести́ по еди́ному не могу́ще, о все́х вку́пе хвалу́ принесе́м Еди́ному Влады́це. Анто́ние, Иоа́нне и Евста́фие, тве́рдии испове́дницы правосла́вныя ве́ры, издре́вле в земли́ Росси́йско-Лито́встей насажде́ннии, моли́твами ва́шими от зловре́дных инове́рных мудрова́ний соо́тчичей ва́ших и все́х на́с огражда́йте.

Хода́таи бу́дите за оте́чество ва́ше земно́е, Афана́сие преподобному́чениче, и ты́, о́троче Гаврии́ле, научи́те у́бо и на́с Правосла́вие дерзнове́нно испове́дати и стра́ха вра́жия не боя́тися.

Да почти́тся И́ов преподо́бный, Ла́вры Поча́евския украше́ние, вку́пе со все́ми уго́дники и чудотво́рцы Волы́нскими, де́лы свои́ми и чудесы́ облиста́вшии пресла́вно земли́ на́шея концы́.

Слава: Пе́сньми свяще́нными восхва́лим Афана́сия, Царегра́дскаго святи́теля, свое́ благослове́ние земли́ Росси́йстей прине́сшаго и честны́я своя́ мо́щи, я́ко зало́г едине́ния со Вселе́нскою Це́рковию, на́м оста́вльшаго.

И ныне, Богородичен: Се́ вре́мя заступле́ния Пресвяты́я Богоро́дицы прии́де, умно́жившимся собла́зном, се́ вре́мя на́ших к Не́й воздыха́ний, о бра́тие, рце́м у́бо от всего́ се́рдца на́шего: Влады́чице, Влады́чице, помози́ лю́дем Твои́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Первонача́льника и устрои́теля гра́да Москвы́, блаже́нне кня́же Дании́ле, показа́ тя Госпо́дь, к Нему́ же непреста́нно моля́ся, гра́д тво́й охраня́й, зе́млю на́шу от бе́д спаса́й, правосла́вныя же ру́сския лю́ди посеща́ти ми́лостивно не преста́й.

Мо́лим ва́с, святи́телие Христо́вы Пе́тре, Алекси́е, Ио́но, Фили́ппе и Инноке́нтие, Фо́тие, Киприа́не и Феогно́сте и вси́ про́чии Моско́встии чудотво́рцы: душе́вное смуще́ние и печа́ли на́шея бу́рю разори́те и тишину́ на́м пода́йте ва́шими к Бо́гу моли́твами.

И первопресто́льник Росси́йския Це́ркве, и испове́дник Правосла́вныя ве́ры, и обличи́тель грехолюби́вых и мяте́жных, и строи́тель Ру́сския земли́ бы́л еси́, святи́телю Ермоге́не, и за сие́ темни́цею и гла́дом му́чимь бы́л еси́ и прие́мь от Бо́га неувяда́емый вене́ц, со святи́тели и му́ченики весели́шися.

Ра́дуется сла́вный гра́д Москва́, и весе́лия исполня́ется вся́ Росси́я, на твоя́ моли́твы наде́ющеся, Се́ргие Богоблаже́нне, оби́тель же твоя́ красу́ется, храня́щи честны́я твоя́ мо́щи, я́ко сокро́вище свяще́нное.

Пе́сньми свяще́нными восхва́лим преподо́бнаго Ни́кона, послуша́ния рачи́теля, с ни́мже воспои́м Михе́я, Са́вву и Диони́сия, Стефа́на, Андрони́ка и Са́вву и вся́ преподо́бныя ученики́ и собесе́дники вели́каго Се́ргия, и́хже моли́твами сы́нове росси́йстии спаса́ются.

О прему́дрии и блаже́ннии Васи́лие, Макси́ме и Иоа́нне Моско́встии и вси́ Христа́ ра́ди юро́дивии Росси́йстии, чу́днии житие́м и ра́зумом, мо́лим ва́с приле́жно: моли́те Христа́ Бо́га на́шего за земно́е оте́чество ва́ше и все́м ве́рным спасе́ние испроси́те.

Слава: Но́вый сто́лпник в де́бри Калу́жстей яви́лся еси́, преподо́бне Ти́хоне, и ку́пно с преподо́бным Пафну́тием, и́ночества стро́гим ревни́телем, и блаже́нным Лавре́нтием ко гра́ду Го́рнему в стране́ твое́й пу́ть ве́рный проложи́л еси́, на не́мже упаси́ и на́с моли́твами твои́ми.

И ныне, Богородичен: Подо́бием ико́ны И́верския не то́чию Афо́н просвеща́ется, но и гра́д Москва́ украша́ется и ини́и гра́ди и ве́си освяща́ются, от тоя́ чуде́сную по́мощь прие́млюще и исто́чник утеше́ния в не́й обрета́юще, и на́м, Блага́я Врата́рнице, две́ри ра́йския отве́рзи.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чу́ждая тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вели́каго Нова́града первопа́стырие, Ники́то, Ни́фонте, Иоа́нне, Феокти́сте, Моисе́е, Евфи́мие, Ио́но и Серапио́не, и про́чии чу́днии святи́телие, в дому́ Прему́дрости Бо́жия, я́ко фи́никсы, процвели́ есте́, словесы́ благопло́дными и непоро́чным житие́м.

Све́тло да похва́лятся кня́зие Новгоро́дстии, Влади́мир, Святы́я Софи́и пречу́дныя устрои́тель, с ма́терию свое́ю А́нною, и Мстисла́в, и Фео́дор, с ни́ми же и вси́ от ро́да князе́й Росси́йских житие́м богоуго́дным просия́вшии, Боже́ственными да воспою́тся пе́сньми.

Ди́внаго Варлаа́ма, вели́ка Нова́града сла́ву и украше́ние, всеросси́йскаго моли́твенника, и Анто́ния сла́внаго, от ве́тхаго Ри́ма на ка́мени по волна́м морски́м преплы́вшаго, Са́вву же, и Ефре́ма, и Михаи́ла кто́ досто́йно просла́вит от земны́х?

Еде́мскаго рая́, прииди́те, ви́дим цве́ты присножи́зненныя и богопрозябе́нныя, по́двиги оте́ц, в преде́лех Новгоро́дских просия́вших, и́хже е́сть еди́н Де́латель Госпо́дь.

Все́волод кро́ткий и Довмо́нт, Пско́ву стена́ необори́мая, и Нико́ла блаже́нный и Корни́лий преподо́бный, святы́м креще́нием чу́дь Ливо́нскую просвети́вый, пе́сньми да воспою́тся.

Ве́ру правосла́вную пред лати́ны пропове́давшии, к ве́чным востеко́ша оби́телем Иси́дор пресви́тер и с ни́м собо́р му́ченический во Ю́рьеве, гра́де Ливо́нстем, Царю́ царе́й ны́не предстоя́ще, мо́лятся о на́с, почита́ющих па́мять и́х.

Слава: Авраа́мия Богоно́снаго, Смоле́нска украше́ние, и Евфроси́нию, ра́дование По́лотское и де́вам сия́ние, Христе́ мо́й, Тебе́ приво́дим моли́твенники, и́хже ра́ди спаси́ на́с.

И ныне, Богородичен: Засту́пница те́плая иногда́ вели́кому Новугра́ду была́ еси́ и ненаде́ющихся наде́жда и люде́й бе́дствующих Помо́щница, и ны́не о́ком милосе́рдным при́зри на на́с и, ско́рби на́ша ви́девши и воздыха́ние услы́шавши, зна́мение ми́лости яви́ на́м, Пречи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Во́днаго зве́ря во утро́бе дла́ни Ио́на крестови́дно распросте́р, спаси́тельную стра́сть прообража́ше Я́ве; те́м, тридне́вен изше́д, преми́рное Воскресе́ние прописа́ше пло́тию пригвожде́ннаго Христа́ Бо́га и тридне́вным Воскресе́нием ми́р просве́щшаго.

Ева́нгельски Христа́ возлюби́вше, преподо́бнии Зоси́мо, Савва́тие, Ге́рмане, Ирина́рше, Елеаза́ре и про́чии Солове́цтии чудотво́рцы, ми́ра отврати́стеся, в непроходи́мыя и пусты́я о́стровы Солове́цкия заше́дше, вся́кия доброде́тели о́бразу навыко́сте, му́дрей пчеле́ подо́бящеся, и селе́ние, досто́йное прия́ти Ду́ха Свята́го, бы́сте, прему́дрии.

Вели́каго в чудесе́х преподо́бнаго Три́фона воспои́м, Лопа́рскаго просвети́теля, в после́дних конце́х се́верныя страны́ от го́рькаго ра́бства бесо́вскаго лю́ди изба́вльшаго и святы́м креще́нием возроди́вшаго.

Ра́дуйся, пусты́не, пре́жде безпло́дная и необита́емая, по́слежде же, я́ко кри́н, процве́тшая и и́нок мно́жество возрасти́вшая! Взыгра́йте, го́ры Валаа́ма и вся́ древа́ дубра́вная, хва́ляще с на́ми Се́ргия и Ге́рмана, вку́пе же и Арсе́ния со Алекса́ндром Сви́рским, отцы́ всехва́льныя.

Жития́ сего́ непостоя́нную пучи́ну немяте́жно преше́л еси́, преподо́бне Кири́лле, ко́рмчую Ма́терь Бо́жию име́я, и ты́, Ио́сифе, Во́лоцкая похвало́, и Ни́ле нестяжа́телю, на воде́ поко́йне и на зла́це воздержа́ния учени́к ва́ших стада́ му́дре упасли́ есте́, и ны́не с ни́ми моли́теся о чту́щих па́мять ва́шу.

Я́ко зве́зды вели́кия, просия́ша в мона́шеских собо́рех Анто́ний Си́йский и Три́фон Вя́тский, Дими́трий на Прилу́це и Амфило́хий и Диони́сий, похвала́ Глуши́цкая, Григо́рий Пе́льшемский, Па́вел, и Се́ргий, и Корни́лий Волого́дстии, я́ко луча́ми, сия́юще доброде́тельми жития́ своего́, преподо́бнии.

Богови́дно пожи́вше, пусты́ни, я́ко гра́ды, сотвори́ли есте́, Мака́рие, Варна́во и Ти́хоне, Авраа́мие и Генна́дие. Те́мже вку́пе с про́чими отцы́, в преде́лех Костромски́х и Яросла́вских просия́вшими, ублажа́ем ва́с и мо́лим: моли́те Го́спода, да не лиши́т и на́с его́же ны́не наслажда́етеся боговиде́ния в ве́чнем гра́де Небе́снаго Царя́.

Слава: Лику́й, Фиваи́до Ру́сская, красу́йтеся, пусты́ни и де́бри Олоне́цкия, Белоезе́рския и Волого́дския, возрасти́вшия свято́е и сла́вное оте́ц мно́жество, чу́дным житие́м все́х наставля́ющее ми́ру не прилепля́тися, кре́ст сво́й на ра́мена взя́ти и во сле́д Христу́ ше́ствовати.

И ныне, Богородичен: Твое́ю всечестно́ю ико́ною Ти́хвинскою, ю́же вели́кая Росси́я я́ко не́кий да́р Боже́ственный свы́ше благогове́йно прия́т, при́сно страну́ на́шу, о Госпоже́ Цари́це Богоро́дице, покрыва́й и заступа́й, спаса́ющи сию́ от все́х наве́т вра́жиих.

Конда́к, гла́с 3.

Дне́сь ли́к святы́х, в земли́ на́шей Бо́гу угоди́вших, предстои́т в Це́ркви и неви́димо за ны́ мо́лится Бо́гу. А́нгели с ни́м славосло́вят, и вси́ святи́и Це́ркве Христо́вы ему́ спра́зднуют, о на́с бо мо́лят вси́ ку́пно Преве́чнаго Бо́га.

И́кос:

Еде́мскаго рая́ древеса́ добропло́дная и кра́сная яви́шася святи́и, цве́ты благово́нныя уче́ний и плоды́ де́л творя́щии, от ни́хже ду́ши на́ша пита́ются и гла́д на́ш духо́вный утоля́ется, прииди́те у́бо, притеце́м под се́нь и́х и ублажи́м и́х, я́ко страны́ на́шея отра́ду и украше́ние и я́ко жития́ о́браз на́м и начерта́ние, ти́и бо венцы́ прия́ша нетле́нныя от Преве́чнаго Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Лео́нтий, Иса́ия и Игна́тий, Иа́ков и Фео́дор, честни́и Ду́ха сосу́ди и Росто́ву украше́ние, Авраа́мий, и́долом покланя́вшияся ко Христу́ приведы́й, и Пе́тр царе́вич, и Ирина́рх, самопроизво́льный страда́лец, Кассиа́н и Паи́сий, кня́зь Рома́н и царе́вич Дими́трий, и вси́ Росто́встии и У́гличстии чудотво́рцы Боже́ственными да воспою́тся пе́сньми.

Да велича́ется Не́вский победи́тель, благове́рный кня́зь Алекса́ндр, да пое́тся Гео́ргий, во́ин хра́брый и страда́лец, да похва́лится Андре́й, пе́рвый Ру́сския земли́ собира́тель, вку́пе со Гле́бом, ю́ным сы́ном свои́м, да воспое́тся же и Авраа́мий му́ченик, гра́да Влади́мира сла́ва, Святы́я Руси́ засту́пницы и Це́ркве Правосла́вный украше́ние.

Фео́дору и Иоа́нну сла́ва, Су́ждальским свети́льником, Си́мону и Диони́сию! С ни́ми да пою́тся и Евфи́мий, в по́двизех превысо́кий, и Евфроси́ния преподо́бная, пресве́тлая Су́ждальская звезда́, вку́пе же и Косма́, на Я́хроме реце́ подвиза́выйся.

Пе́снь сто́лпнику Ники́те, покая́ния о́браз яви́вшему, хвала́ и Дании́лу, ни́щих и безро́дных согрева́телю, сла́ва и Андре́ю, княже́ние оста́вившему и в ни́щетнем о́бразе житие́ сконча́вшему, Переясла́вским чудотво́рцем.

Константи́не кня́же, апо́столе и просвети́телю Му́ромския земли́, с Михаи́лом и Фео́дором, ча́ды твои́ми, и Пе́тре и Февро́ние, и пра́ведная Иулиани́е ми́лостивая, Му́рома засту́пницы, вку́пе же и Васи́лие святи́телю и кня́же Рома́не, Ряза́ни сла́во, о на́с Христа́ моли́те.

Тверска́я похвало́, Арсе́ние святи́телю, Михаи́ле, кня́же и му́чениче, и А́нно, гра́да Ка́шина сокро́вище, Ни́ле и Мака́рие преподо́бнии, Ефре́ме, гра́да Торжка́ просвети́телю, со Арка́дием и Иулиани́ею, цве́том целому́дрия, о на́с Христа́ моли́те.

Слава: Ору́жием ва́ших моли́тв, благове́рнии кня́зие Фео́доре и Дави́де с Константи́ном и Васи́лие и Константи́не, Яросла́вля сла́во, охраня́йте и ны́не оте́чество ва́ше и люде́й правосла́вных от вся́ких бе́д и напа́стей.

И ныне, Богородичен: Я́ко благода́тное сокро́вище дарова́ла еси́ Святе́й Руси́ ико́ну Твою́ Влади́мирскую, е́юже отце́м на́шим многоча́стне и многообра́зне благоде́яла еси́. Не оскуде́й и ны́не, о Ма́ти Бо́жия, утоля́ющи лю́тое на на́с воста́ние, и зе́млю Ру́сскую спаси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Красу́йся, гра́де Каза́нь, име́я моли́твенники своя́, преподо́бных святи́телей Гу́рия, Варсоно́фия и Ге́рмана, отгна́вших от тебе́ тьму́ неве́рия, и Иоа́нна му́ченика, и Стефа́на, и Петра́, оте́ческое нече́стие оста́вивших и му́ченически в Небе́сное оте́чество преше́дших.

Свяще́ннаго Писа́ния от ю́ности научи́вся, богоно́се Стефа́не, ра́лом слове́с твои́х олядене́вшая зыря́нских люде́й сердца́ возде́лал еси́ и Боже́ственное се́мя в ни́х все́ял еси́. Ны́не же вку́пе со святы́ми продолжа́тели де́ла твоего́ Гера́симом, Питири́мом и Ио́ною па́ству ва́шу и всю́ Ру́сскую зе́млю моли́твами ва́шими огражда́йте.

Весели́ся, Сиби́рская страно́, в тебе́ бо Госпо́дь яви́ уго́дники Своя́: пра́веднаго Симео́на Верхоту́рскаго, и Ирку́тския святи́тели Инноке́нтия и Софро́ния, и Иоа́нна Тобо́льскаго, но́выя ди́вныя свети́льники и чудотво́рцы.

Ра́дуйся, Иве́рие и вся́ земле́ Грузи́нская, торжеству́й, Арме́ние, воспева́ющи равноапо́стольную Ни́ну и Тама́ру, Григо́рия Просвети́теля и ины́х мно́гих, в страна́х Кавка́зских ве́ру правосла́вную испове́давших и ны́не о земно́м оте́честве Христу́ моля́щихся.

Иера́рше Богому́дре Дими́трие, жити́й святы́х списа́телю и подража́телю о́ным ре́вностный, сла́вы о́ных моли́твами твои́ми соде́лай на́с о́бщники.

Святи́телю о́тче Митрофа́не, пе́рвый Воро́нежу па́стырю, му́жество ве́лие яви́вый, преще́ния царе́ва и сме́рти не убоя́выйся и в простоте́ ду́шу свою́ спасы́й, моли́ Бо́га о на́с.

Слава: Я́ко пчела́, ме́д сла́дкий от цвето́в скороувяда́ющих собра́л еси́, о́тче Ти́хоне, от тле́ннаго ми́ра духо́вное сокро́вище, и́мже все́х на́с услажда́еши.

И ныне, Богородичен: Засту́пницу усе́рдную восхва́лим и честно́му Ея́ поклони́мся о́бразу, и́мже в новопросвеще́нней стране́ правове́рие утверди́ и в годи́ну лю́тую ма́терь ру́сских градо́в спасе́. Се́й и гра́да свята́го Петра́ вели́кое сокро́вище, и всея́ земли́ на́шея пресла́вное бога́тство.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О, де́вства кра́й, Богоро́дице! пе́сньми же сла́вными пра́здники возвыша́ющая благода́тей Твои́х и ны́не де́вственною Сло́ва Твоего́ па́мятию наи́тием та́йным украша́ющая в не́й Тя́ велича́ющия.

О благи́й просвети́телю и ти́хий а́нгеле Це́ркве Тамбо́вския, святи́телю Питири́ме, весели́ся о па́стве твое́й и всея́ Руси́, в не́й бо но́вая и ве́чная ра́дость процвете́, преподо́бный Серафи́м, ди́вный тру́дник спасе́ния на́шего.

О святи́телие Богому́дрии Феодо́сие и Иоаса́фе, ди́вным нетле́нием от Го́спода просла́вленнии! Ва́ми возвели́чени есмы́ и мы́, ча́да су́ще Це́ркве Правосла́вныя, в не́йже и доны́не Госпо́дь чу́дная явля́ет и рабо́в Свои́х прославля́ет.

О но́вый чудотво́рче, Ио́сифе, святи́телю и му́чениче! Гра́д А́страхань и вся́ Пово́лжская страна́ тобо́ю хва́лится и почита́ет тя́, за пра́вду от неве́рных мяте́жников лю́те пострада́вша.

О, па́че сло́ва и превы́ше похва́л святы́х страстоте́рпцев по́двига! Зло́бу у́бо лю́тых отсту́пников и на́глое иуде́йское неи́стовство претерпе́ша, ве́ру Христо́ву проти́ву уче́ний ми́ра сего́, я́ко щи́т, держа́ще и на́м о́браз терпе́ния и злострада́ний досто́йно явля́юще.

О, тве́рдости и му́жества по́лка му́ченик Христо́вых, от хи́нов лю́тых за Христа́ убие́нных! Ти́и бо Це́рковь Правосла́вную украси́ша и в стране́ свое́й кро́ви своя́, я́ко се́мя ве́ры, да́ша, и ку́пно со все́ми святы́ми досто́йно да почту́тся.

О вели́цыи сро́дницы на́ши, имено́ваннии и безыме́ннии, явле́ннии и неявле́ннии, Небе́снаго Сио́на дости́гшии и сла́ву мно́гу от Бо́га прии́мшии, утеше́ние на́м, в ско́рби су́щим, испроси́те, ве́ру на́шу па́дшую возста́вите и лю́ди расточе́нныя собери́те, от на́с, я́ко да́р, пе́снь благодаре́ния прие́млюще.

Слава: О Тро́ице Честна́я, приими́, я́же Росси́я прино́сит Ти́, я́ко нача́тки и я́ко фимиа́м избра́нный, вся́ угоди́вшия и пре́жде, и по́слежде в не́й, зна́емыя и незна́емыя, и моли́твами и́х от вся́каго вре́да сию́ сохраня́й.

И ныне, Богородичен: О Де́во Благода́тная, гра́ды и ве́си на́ша честна́го ли́ка Твоего́ изображе́нии, я́ко благоволе́ния зна́мении, обогати́вшая, благодаре́ние на́ше приими́ и от бе́д лю́тых оте́чество на́ше изба́ви, вси́ бо Тя́, я́ко Покро́в всемо́щный страны́ на́шея, велича́ем.

Свети́лен.

В пе́снех восхва́лим свети́ла незаходи́мая Росси́йския земли́, таи́нники Боже́ственнаго Сло́ва, Христа́ сла́вяще, си́х просвети́вшаго и возлюби́вшаго и помо́щники на́м да́вшаго в ско́рби.

Богоро́дичен: Све́том лица́ Твоего́ огнезра́чную страну́ Ру́сскую озари́в, Го́споди, и ны́не во святы́х Твои́х, я́ко в луча́х неизче́тных, не преста́й озаря́ти на́с прему́дростию Твое́ю, я́же е́сть Софи́я Преимени́тая.




Стихиры русских святых, глас 5:

Ра́дуйся, Це́рковь Русская ве́рная,/ ра́дуйся, кня́же благове́рный Влади́мире пресла́вный,/ ра́дуйся, О́льго избра́нная!/ Вы бо есте́ ко Влады́це всех/ пе́рвейшии на́ши хода́таи,/ и нача́льницы правосла́вия,/ и наста́вницы ко и́стинней ве́ре./ Ра́дуйся, вся́ко ме́сто, и страна́, и град,/ гра́жданы воспита́вшии Небе́снаго Ца́рствия,/ си́и свята́я свети́ла душа́м на́шим яви́шася,/ си́и чуде́с заре́ю, и де́лы, и зна́мении просия́ша мы́сленно во вся концы́/ и ны́не Христу́ мо́лятся// пода́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйтеся, земли́ Ру́сския украше́ние,/ Це́ркве на́шея непоколеби́мое утвержде́ние,/ сла́во правосла́вных,/ чуде́с исто́чницы,/ любве́ струи́ неистощи́мыя,/ свети́льницы многосве́тлии,/ Ду́ха Свята́го орга́ни,/ кро́тцыи и незло́бивии,/ доброде́тельми укра́шеннии,/ челове́цы небе́снии,/ земни́и а́нгели,/ Христа́ дру́зи и́скреннии!/ Того́ приле́жно моли́те// пода́ти вас чту́щим ве́лию ми́лость.

Прииди́те, Небе́снии предста́телие на́ши, к нам,/ ва́шего тре́бующим ми́лостивнаго посеще́ния,/ и изба́вите озло́бленныя мучи́тельскими преще́нии/ лю́таго неи́стовства неве́рных,/ от ни́хже, я́ко пле́нницы и на́зи, гони́мы есмы́,/ от ме́ста на ме́сто ча́сто преходя́ще/ и заблужда́юще в верте́пех и гора́х./ Уще́дрите у́бо, прехва́льнии,/ и да́руйте нам осла́бу,/ утоли́те бу́рю/ и угаси́те е́же на ны негодова́ние,/ Бо́га моля́ще,// подаю́щаго ва́ми земли́ на́шей ве́лию ми́лость.

Глас 4: Глас ева́нгельский услы́шавше/ и апо́стольскою ре́вностию распали́вшеся,/ в науче́ние неве́рных язы́ков устреми́стеся,/ богоблаже́ннии равноапо́стольнии/ Ку́кше, Лео́нтие, Стефа́не и Гу́рие,/ Ге́рмане Аля́скинский, и святи́телю о́тче Нико́лае Япо́нский,/ и досточу́дный Инноке́нтие,/ вели́кия Сиби́рския страны́ апо́столе/ и просвеще́ния за мо́рем су́щих но́вых стран во Аме́рице первонача́льниче./ Те́мже со все́ми про́чими,/ во благове́стии Христо́ве потруди́вшимися,// досто́йно ублажа́етеся


Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.



Стихира утренняя евангельская вторая, глас 2:


С ми́ры прише́дшим я́же с Мари́ею жена́м,/ и недоумева́ющимся,/ ка́ко бу́дет им улучи́ти жела́ние,/ яви́ся ка́мень взят,/ и Боже́ственный ю́ноша утоля́я мяте́ж душ их,/ воста́ бо, глаго́лет, Иису́с Госпо́дь./ Те́мже пропове́дите пропове́дником Его́,/ ученико́м в Галиле́ю тещи́,/ и ви́дети Его́ воскре́сша из ме́ртвых,// я́ко Жизнода́вца и Го́спода.      

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Глас 2: Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вый та́ко, сла́ва Тебе́.




НА ЛИТУРГИИ:


Блаже́нны:


Во Ца́рствии Твое́м помяни́ нас, Го́споди, егда́ прии́деши, во Ца́рствии Твое́м.

На 12: Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Блаже́ни пла́чущии, я́ко ти́и уте́шатся.

На 10: Блаже́ни кро́тции, я́ко ти́и насле́дят зе́млю.

Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды, я́ко ти́и насы́тятся.

На 8: Блаже́ни ми́лостивии, я́ко ти́и поми́ловани бу́дут.

Воскресные, глас 1:

Распя́лся еси́, безгре́шне,/ и во гро́бе положи́лся еси́ во́лею,/ но воскре́сл еси́, я́ко Бог,/ совоздви́гнувый Себе́ Ада́ма,/ помяни́ мя, зову́ща,/ егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

 

Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко ти́и Бо́га у́зрят.

Храм Твой теле́сный тридне́вным Воскреси́вый погребе́нием,/ со Ада́мом, и и́же от Ада́ма, воскреси́л еси́, Христе́ Бо́же,/ помяни́ нас, зову́щих,/ егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

 

На 6: Блаже́ни миротво́рцы, я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся.

Мироно́сицы приидо́ша, пла́чуща,/ на гроб Твой Христе́ Бо́же, зело́ ра́но,/ и в бе́лых ри́зах обрето́ша А́нгела седя́ща,/ что и́щете; зову́ща./ Воскре́се Христо́с, не рыда́йте про́чее.

Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Апосто́ли Твои́, Го́споди/ на го́ру, а́може повеле́л еси́ им, прише́дше Спа́се,/ и Тя ви́девше, поклони́шася./ И́хже и посла́л еси́ во язы́ки учи́ти и крести́ти я́.

 

На 4: Блаже́ни есте́, егда́ поно́сят вам, и изжену́т, и реку́т всяк зол глаго́л на вы, лжу́ще Мене́ ра́ди.

Русских святых, глас 8:

Не мече́м зе́млю на́шу насле́дихом,/ но десни́цею Твое́ю и мы́шцею Твое́ю,/ и просвеще́нием лица́ Твоего́,/ и святы́х Твои́х слеза́ми,/ по́двиги и по́ты,/ кровьми́ и уче́нии/ оте́чество на́ше утверди́ся.

 

Ра́дуйтеся и весели́теся, я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Егда́ отступи́хом от Тебе́/ и за́поведи Твоя́ не сотвори́хом,/ тогда́ отри́нул ны еси́ и низложи́л еси́,/ и па́че всех язы́к ума́лихомся,/ но пощади́ нас, Бо́же, Спаси́телю наш,/ святы́х Твои́х мольба́ми.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

О Тро́ице Пребоже́ственная!/ Возврати́ плене́ние на́ше,/ уврачу́й боле́зни и ско́рби на́ша,/ воздви́гни дух наш от ле́ности и сна грехо́внаго,/ да досто́йни бу́дем отце́в и бра́тий на́ших,/ по́двиги свои́ми/ в земли́ на́шей И́мя Твое́ просла́вльших.

 

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Расточе́нныя собери́,/ отлуче́нныя возврати́,/ отпа́дшия от ве́ры Правосла́вныя па́ки обрати́,/ пла́чущия и скорбя́щия уте́ши,/ земли́ на́шея подви́гшияся сокруше́ние исцели́, Благода́тная,/ со святы́ми соо́тчичи на́шими/ Бо́га о нас умоля́ющи.

Во Царствии Твоём помяни нас, Господи,/ когда придешь во Царствии Твоём.

на 12: Блаженны нищие духом,/ ибо их есть Царство Небесное.

Блаженны плачущие,/ ибо они утешатся.

на 10:  Блаженны кроткие,/ ибо они наследуют землю.

Блаженны алчущие и жаждущие правды,/ ибо они насытятся.

на 8:  Блаженны милостивые,/ ибо они помилованы будут.

Воскресные, глас 1:

Ты добровольно распят был, Безгрешный,/ и в гробнице положен;/ но воскрес как Бог,/ воздвигнув с Собой Адама, восклицавшего:/ «Помяни меня, когда придешь во Царствии Твоём!»

 

Блаженны чистые сердцем,/ ибо они Бога узрят.

Храм Своего тела/ в третий день по погребении воздвигнув,/ с Адамом и тех, кто от Адама/ воскресил Ты, Христе Боже,/ восклицавших: «Помяни нас, Господи,/ когда придешь во Царствии Твоём!»

 

На 6:  Блаженны миротворцы,/ ибо они будут наречены сынами Божиими.

Мироносицы пришли со слезами/ ко гробу Твоему, Христе Боже, ранним утром/ и нашли Ангела, в белых ризах восседавшего и взывавшего/ «Что вы ищете? Воскрес Христос,/ не рыдайте более!»

Блаженны гонимые за правду,/ ибо их есть Царство Небесное.

Апостолы Твои, Господи,/ придя на гору, куда повелел Ты им, Спаситель,/ Тебя увидев, поклонились./ Их Ты и послал к народам –/ учить их и крестить.

 

На 4:  Блаженны вы, когда будут поносить вас/ и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.

Русским святым, глас 8:

Не мечом мы землю нашу наследовали,/ но десницею Твоею, и мышцею Твоею,/ и просвещением Лица Твоего./ И святых Твоих слезами, подвигами и трудами,/ кровью и учениями/ отечество наше утвердилось.

 

Радуйтесь и веселитесь,/ ибо велика ваша награда на небесах.

Когда мы отступили от Тебя/ и заповедей Твоих не соблюли,/ тогда Ты отринул нас и низложил,/ и более всех народов мы умалились;/ но пощади нас, Боже Спаситель наш,/ святых Твоих мольбами.

 

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

О Троица пребожественная!/ Возврати пленение наше,/ уврачуй болезни и скорби наши,/ воздвигни дух наш от лености и сна греховного,/ да будем достойны отцов и братьев наших,/ подвигами своими в земле нашей/ имя Твое прославивших.

 

И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Рассеянных собери, разлученных возврати,/ отпавших от веры православной снова к ней обрати,/ плачущих и скорбящих утешь,/ земли нашей поколебленной сокрушение исцели, Благодатная,/ со святыми сродниками нашими Бога о нас умоляя.

 

По входе:

Тропарь воскресный, глас 1:

Ка́мени запеча́тану от иуде́й/ и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́,/ воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се,/ да́руяй ми́рови жизнь./ Сего́ ра́ди Си́лы Небе́сныя вопия́ху Ти, Жизнода́вче:/ сла́ва Воскресе́нию Твоему́, Христе́,/ сла́ва Ца́рствию Твоему́,/ сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Хотя камень был опечатан иудеями,/ и воины стерегли пречистое тело Твое,/ воскрес Ты в третий день, Спаситель,/ даруя миру жизнь./ Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни:/ «Слава воскресению Твоему, Христе;/ слава Царству Твоему;/ слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!


Тропа́рь ру́сских святы́х, глас 8:

Я́коже плод кра́сный Твоего́ спаси́тельнаго се́яния,/ земля́ Росси́йская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це/ Це́рковь и страну́ на́шу Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Как плод прекрасный Твоего спасительного посева,/ земля Российская приносит Тебе, Господи,/ всех святых, в ней просиявших./ Их мольбами и ходатайством Богородицы/ Церковь и страну нашу в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.


Ин тропа́рь ру́сских святы́х, глас 4:

Иерусали́ма Вы́шняго гра́жданы,/ от земли́ на́шея возсия́вшия/ и Бо́гу во вся́цем чину́ и вся́ким по́двигом угоди́вшия,/ прииди́те, воспои́м, ве́рнии:/ о, всеблаже́ннии земли́ Росси́йския засту́пницы,/ моли́теся ко Го́споду,/ да поми́лует сию́ от гне́ва Своего́,/ исцеля́я сокруше́ние ея́,// и ве́рныя лю́ди Своя́ уте́шит.

Граждан Небесного Иерусалима, просиявших в земле нашей и Богу во всяком чине и всяком подвиге угодивших, придите, верующие, воспоем: о всеблаженные земли Российской заступники, молитесь ко Господу, да помилует ее от гнева Своего, исцеляя беды ее, и верующих людей Своих утешит.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Конда́к ру́сских святы́х, глас 3:

Воскре́сл еси́, я́ко Бог, из гро́ба во сла́ве,/ и мир совоскреси́л еси́;/ и естество́ челове́ческое я́ко Бо́га воспева́ет Тя, и смерть исчезе́;/ Ада́м же лику́ет, Влады́ко;/ Е́ва ны́не от уз избавля́ема ра́дуется, зову́щи:/ Ты еси́, И́же всем подая́, Христе́, воскресе́ние.

Воскрес Ты, как Бог, из гроба во славе/ и мир с Собою воскресил./ И естество человеческое как Бога воспело Тебя,/ и исчезла смерть./ Адам торжествует, Владыка,/ и Ева ныне, от уз избавляемая, радуется, взывая:/ «Ты, Христе, всем даруешь воскресение!»


И ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Конда́к воскре́сный, глас 1:

Днесь лик святы́х, в земли́ на́шей Бо́гу угоди́вших, предстои́т в Це́ркви/ и неви́димо за ны моли́тся Бо́гу./ А́нгели с ним славосло́вят,/ и вси святи́и Це́ркве Христо́вы ему́ спра́зднуют,/ о нас бо мо́лят вси ку́пно/ Преве́чнаго Бо́га.

В сей день сонм святых, в земле нашей Богу угодивших предстоит в храме/ и невидимо за нас молится Богу./ Ангелы с ними славословят/ и все святые Церкви Христовой празднуют –/ ибо о нас молят все вместе Предвечного Бога.


Проки́мен воскре́сный, глaс 1:

Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас,/ я́коже упова́хом на Тя.

Стих: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

Да будет, Господи, милость Твоя на нас,/ как мы́ уповаем на Тебя.

Стих: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала!


Прокимен Ру́сских святы́х, глaс 4:

Святы́м, и́же суть на земли́ Его́,/ удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них.


Апо́стольское чте́ние воскре́сное: Римлянам, зач.81б (Рим 2:10–16)

Бра́тие, сла́ва и честь и мир вся́кому де́лающему благо́е, иуде́еви же пре́жде и е́ллину. Несть бо на лица́ зре́ния у Бо́га. Ели́цы бо беззако́нно согреши́ша, беззако́нно и поги́бнут, и ели́цы в зако́не согреши́ша, зако́ном суд прии́мут. Не слы́шателие бо зако́на пра́ведни пред Бо́гом, но творцы́ зако́на, си́и оправдя́тся. Егда́ бо язы́цы, не иму́ще зако́на, естество́м зако́нная творя́т, си́и, зако́на не иму́ще, са́ми себе́ суть зако́н. И́же явля́ют де́ло зако́нное напи́сано в сердца́х свои́х, спослушеству́ющи им со́вести, и между́ собо́ю помысло́м осужда́ющым или́ отвеща́ющым, в день, егда́ су́дит Бог та́йная челове́ком, по благове́стию моему́, Иису́сом Христо́м.

Братия, слава и честь и мир всякому, делающему доброе, во-первых, Иудею, потом и Еллину! Ибо нет лицеприятия у Бога. Те, которые, не имея закона, согрешили, вне закона и погибнут; а те, которые под законом согрешили, по закону осудятся (потому что не слушатели закона праведны пред Богом, но исполнители закона оправданы будут, ибо когда язычники, не имеющие закона, по природе законное делают, то, не имея закона, они сами себе закон: они показывают, что дело закона у них написано в сердцах, о чем свидетельствует совесть их и мысли их, то обвиняющие, то оправдывающие одна другую) в день, когда, по благовествованию моему, Бог будет судить тайные дела людей через Иисуса Христа.


Апо́стольское чте́ние святым. Евреям, зач.330, (Евр. гл.11, ст.33–гл.12, ст.2)

Бра́тие, святи́и вси ве́рою победи́ша ца́рствия, соде́яша пра́вду, получи́ша обетова́ния, загради́ша уста́ львов, угаси́ша си́лу о́гненную, избего́ша о́стрея меча́, возмого́ша от не́мощи, бы́ша кре́пцы во бране́х, обрати́ша в бе́гство полки́ чужи́х. Прия́ша жены́ от воскресе́ния ме́ртвыя своя́, ини́и же избие́ни бы́ша, не прие́мше избавле́ния, да лу́чшее воскресе́ние улуча́т, друзи́и же руга́нием и ра́нами искуше́ние прия́ша, еще́ же и уз и темни́ц. Ка́мением побие́ни бы́ша, претре́ни бы́ша, искуше́ни бы́ша, уби́йством меча́ умро́ша, проидо́ша в ми́лотех, и в ко́зиях ко́жах, лише́ни, скорбя́ще, озло́блени. И́хже не бе досто́ин [весь] мир, в пусты́нях скита́ющеся, и в гора́х, и в верте́пах, и в про́пастех земны́х. И си́и вси послу́шествовани бы́вше ве́рою, не прия́ша обетова́ния, Бо́гу лу́чшее что о нас предзре́вшу, да не без нас соверше́нство прии́мут. Те́мже у́бо и мы, толи́к иму́ще облежа́щь нас о́блак свиде́телей, го́рдость вся́ку отло́жше, и удо́бь обстоя́тельный грех, терпе́нием да тече́м на предлежа́щий нам по́двиг, взира́юще на нача́льника ве́ры и соверши́теля Иису́са.

Братия, все святые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов, угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих; жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение; другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу, были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления; те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли. И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного, потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства. Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще, взирая на начальника и совершителя веры Иисуса.


Аллилуа́рий воскресный, глас 1:

Бог дая́й отмще́ние мне, и покори́вый лю́ди под мя.

Стих: Велича́яй спасе́ния царе́ва, и творя́й ми́лость христу́ своему́ Дави́ду, и се́мени Его́ до ве́ка.

Бог совершает мщение за меня и покоряет народы мне.

Стих: Величественно спасает царя и творит милость помазаннику Своему Давиду и семени его навеки.

 

Аллилуа́рий святы́х, глас 4:



Бо́же, уши́ма на́шима услы́шахом, и отцы́ на́ши возвести́ша нам.



Ева́нгельское чте́ние Воскресное: от Матфея, зач. 9, (Мф 4:18–23):

 

Во вре́мя о́но, ходя́ Иису́с при мо́ри Галиле́йстем, ви́де два бра́та, Си́мона глаго́лемаго Петра́, и Андре́я бра́та его́, вмета́юща мре́жи в мо́ре, бе́ста бо ры́баря. И глаго́ла и́ма: гряди́та по Мне, и сотворю́ вы ловца́ челове́ком. О́на же а́бие оста́вльша мре́жи, по Нем идо́ста. И преше́д отту́ду, ви́де и́на два бра́та, Иа́кова Зеведе́ева, и Иоа́нна бра́та его́, в корабли́ с Зеведе́ом отце́м ею́, завязу́юща мре́жи своя́, и воззва́ я́. О́на же а́бие оста́вльша кора́бль и отца́ своего́, по нем идо́ста. И прохожда́ше всю Галиле́ю Иису́с, учя́ на со́нмищах их и пропове́дая Ева́нгелие Ца́рствия, исцеля́я всяк неду́г и вся́ку я́зю в лю́дех.

В те дни, Иисус, проходя близ моря Галилейского, увидел двух братьев: Симона, называемого Петром, и Андрея, брата его, закидывающих сети в море, ибо они были рыболовы, и говорит им: идите за Мною, и Я сделаю вас ловцами человеков. И они тотчас, оставив сети, последовали за Ним. Оттуда, идя далее, увидел Он других двух братьев, Иакова Зеведеева и Иоанна, брата его, в лодке с Зеведеем, отцом их, чинящих сети свои, и призвал их. И они тотчас, оставив лодку и отца своего, последовали за Ним. И ходил Иисус по всей Галилее, уча в синагогах их и проповедуя Евангелие Царствия, и исцеляя всякую болезнь и всякую немощь в людях.


Ева́нгельское чте́ние святым: от Матфея, зач.10а (Мф 4:25–5:12):

Во вре́мя о́но, по Иису́се идо́ша наро́ди мно́зи от Галиле́и и десяти́ град, и от Иерусали́ма и Иуде́и, и со óнаго по́лу Иoрда́на. Узре́в же наро́ды, взы́де на гору́ и се́дшу Eму́, приступи́ша к Нему́ ученицы́ Eго́. И отверз уста́ Своя́, уча́ше их, глаго́ля: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех eсть Ца́рствие Небе́сное. Блаже́ни пла́чущии, я́ко ти́и уте́шатся. Блаже́ни кро́тцыи, я́ко ти́и насле́дят зе́млю. Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды, я́ко ти́и насы́тятся. Блаже́ни ми́лостивии, я́ко ти́и поми́ловани бу́дут. Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко ти́и Бо́га у́зрят. Блаже́ни миротво́рцы, я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся. Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди, я́ко тех eсть Ца́рствие Небе́сное. Блаже́ни eсте́, eгда́ поно́сят вам, и иждену́т, и реку́т всяк зол глаго́л на вы лжу́ще, Менé ра́ди. Ра́дуйтеся и весели́теся, я́ко мзда ва́ша мно́га на небесе́х.

В те дни следовало за Иисусом множество народа из Галилеи и Десятиградия, и Иерусалима, и Иудеи, и из-за Иордана. Увидев народ, Он взошел на гору; и, когда сел, приступили к Нему ученики Его. И Он, отверзши уста Свои, учил их, говоря: Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное. Блаженны плачущие, ибо они утешатся. Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю. Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся. Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут. Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят. Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими. Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное. Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня. Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах: так гнали и пророков, бывших прежде вас.



Досто́йно есть:

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и славне́йшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Прича́стны воскре́сный и Ру́сских святы́х:

Хвали́те Го́спода с небе́с, хвали́те Его в вы́шних.

            Благоволи́т Госпо́дь в лю́дех Свои́х и вознесе́т кро́ткия во спасе́ние. 

Молитва Всем святым, в земле Русской просиявшим:

О, всеблаже́ннии и богому́дрии уго́дницы Бо́жии, по́двиги свои́ми зе́млю Ру́сскую освяти́вшии и телеса́ своя́, я́ко се́мя ве́ры, в ней оста́вльшии, душа́ми же свои́ми Престо́лу Бо́жию предстоя́щии и непреста́нно о ней моля́щиися! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, мы, гре́шнии, ме́ньшии бра́тия ва́ши, дерза́ем приноси́ти вам сие́ хвале́бное пе́ние. Велича́ем ва́ша вели́кия по́двиги, духо́внии во́ини Христо́ви, терпе́нием и му́жеством до конца́ врага́ низложи́вшии и нас от пре́лести и ко́зней его́ избавля́ющии. Ублажа́ем ва́ше свято́е житие́, свети́льницы Боже́ственнии, све́том ве́ры и доброде́телей светя́щиися и на́ша умы́ и сердца́ богому́дренно озаря́ющии. Прославля́ем ва́ша вели́кая чудеса́, цве́ти ра́йстии, в стране́ на́шей се́верней прекра́сне процве́тшии и арома́ты дарова́ний и чуде́с повсю́ду благоуха́ющии. Восхваля́ем ва́шу богоподража́тельную любо́вь, предста́телие на́ши и покрови́телие, и, упова́юще на по́мощь ва́шу, припа́даем к вам и вопие́м: вси святи́и сро́дницы на́ши, от лет дре́вних просия́вшии и в после́дния дни подвиза́вшиися, явле́ннии и неявле́ннии, ве́домии и неве́домии! Помяни́те на́шу не́мощь и уничиже́ние и моли́твами ва́шими испроси́те у Христа́ Бо́га на́шего, да и мы, безбе́дно преплы́вше жите́йскую пучи́ну и невреди́мо соблю́дше сокро́вище ве́ры, в приста́нище ве́чнаго спасе́ния дости́гнем и в блаже́нных оби́телех Го́рняго оте́чества вку́пе с ва́ми и со все́ми угоди́вшими Ему́ от ве́ка святы́ми водвори́мся благода́тию и человеколю́бием Спаси́теля на́шего Го́спода Иису́са Христа́, Ему́же со Преве́чным Отце́м и со Пресвяты́м Ду́хом подоба́ет непреста́нное славосло́вие и поклоне́ние от всех тва́рей во ве́ки веко́в. Ами́нь.

 

Акафист всем святым,

в земле Русской просиявшим
https://azbyka.ru/days/caa/728